Równi na starcie - bieruńskie szkoły podstawowe dla edukacji równych szans

 

Projekt pn. „Równi na starcie – bieruńskie szkoły podstawowe dla edukacji równych szans” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
na lata 2014-2020

 

Projekt realizowany jest w okresie od 01.07.2017 r. do 30.06.2019 r.

Głównym celem projektu pn. „Równi na starcie – bieruńskie szkoły podstawowe dla edukacji równych szans” jest realizacja procesu indywidualizacji pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wsparcie najmłodszych roczników. W ramach projektu realizowane będą również dodatkowe zajęcia: dydaktyczno-wyrównawcze, specjalistyczne, m.in. korygujące wady postawy jak również i te, które rozwijają zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych. Ponadto projekt obejmuje doposażenie szkół w sprzęt, niezbędny do realizacji wymienionych zajęć.

Całkowita wartość realizowanego projektu wyniesie 475 943,75 zł.

 

 

Dokumenty do pobrania:

Regulamin rekrutacji

Dokumenty rekrutacyjne (formularz zgłoszeniowy, oświadczenie, deklaracja)

 

Szczegółowe informacje i realizacja projektu w szkołach podstawowych:

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 w Bieruniu: klik
  • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Orła Białego w Bieruniu: klik

 

Uniwersytey NIEpotworny

 

Projekt pn. „Uniwersytet NIEpotworny” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020

 

Projekt realizowany jest w okresie od 01.08.2016 r. do 30.06.2018 r.

Cel główny projektu: poprawa efektywności kształcenia uczniów z obu gimnazjów w gminie Bieruń przez wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwojowych oraz stwarzanie możliwości dostępu do poszerzania wiedzy poza godzinami lekcyjnymi.

Cele szczegółowe projektu:
– podnoszenie świadomości edukacyjnej uczniów i ich rodzin,
– stworzenie ciekawych dodatkowych zajęć edukacyjnych, które celowo wyeliminują zjawisko sięgania po różnego rodzaju używki i samowolne opuszczanie zajęć lekcyjnych,
– stworzenie zajęć mających na celu opiekę pedagogiczno – psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w nauce,
– zorganizowanie zajęć dodatkowych pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój własny uczestnika projektu, ze szczególnym uwzględnieniem języków obcych i nauk matematyczno-przyrodniczych,
– praca z uczniem młodszym w celu usystematyzowania zdobywanej wiedzy, nabywania umiejętności efektywnego uczenia się, rozumienia pojęć, analizy i syntezy nauczanych treści,
– opieka nad uczniem niepełnosprawnym, która pomoże w rozwoju funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz zdolności myślenia pojęciowego oraz wnioskowania przyczynowo-skutkowego w procesie kształcenia,
– uzupełnienie bazy dydaktycznej szkoły, co pozwoli na zwiększenie jakości oferowanych zajęć, a tym samym zachęci uczniów do poszerzenia swojej wiedzy, zainteresowań i rozwijania swoich umiejętności,
– wzrost samooceny uczniów.

Całkowita wartość realizowanego projektu wyniesie 404 877,34 zł.

 

 

Dokumenty do pobrania:

Regulamin rekrutacji

Dokumenty rekrutacyjne (formularz zgłoszeniowy, oświadczenie, deklaracja)

 

 

 

 

Projekt zakończony

Kreatywność bieruńskich szkół podstawowych gwarancją jakości uczenia

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Projekt realizowany jest w okresie od 01.06.2014r. do 30.06.2015r.

Celem szczegółowym projektu jest:

  • Poprawa wyników nauczania 232 uczniów z bieruńskich szkół podstawowych poprzez organizację zajęć wyrównawczych z języka polskiego, angielskiego i matematyki,
  • Zniwelowanie dysfunkcji rozwojowych 65 uczniów wymagających specjalistycznego wsparcia poprzez organizację zajęć
    kompensacyjno – korekcyjnych,
  • Wzrost sprawności fizycznej, przeciwdziałanie otyłości oraz korekcja wad postawy 149 uczniów poprzez organizację zajęć ruchowych i gimnastyki korekcyjnej,
  • Rozwój kompetencji kluczowych (matematyczno – przyrodniczych, językowych i ekspresji kulturalnej).

W ramach realizacji projektu odbywać się będą dodatkowe zajęcia pozalekcyjne:

 

  1. DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Uczniowie będą wyrównywać braki w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu języka polskiego, angielskiego i matematyki, kształtowali pozytywną motywację do nauki, rozwijali umiejętność planowania i organizowania pracy własnej co z kolei przyczyni się do uzyskania przez nich lepszych wyników w nauce.
  2. SPECJALISTYCZNE Głównym zadaniem zajęć będzie wyrównywanie deficytów rozwojowych i likwidowanie wszelkich zaburzeń komunikacji językowej – praca terapeutyczna ukierunkowana na słuch fonemowy, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację ruchową i percepcję wzrokowo – słuchową.
  3. RUCHOWE, KORYGUJĄCE WADY POSTAWY I OTYŁOŚCI Zajęcia będą korygowały wady postawy i wyrabiały prawidłowe nawyki żywieniowe. Odbywać się będą w sali gimnastycznej i na basenie.
  4. ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONYCH Zaplanowane zajęcia poszerzają wiedzę uczniów z zakresu języka polskiego, angielskiego, francuskiego, matematyki i przyrody. Na zajęciach wykorzystywane będą techniki ICT. Zakres materiału edukacyjnego będzie wykraczał poza podstawę programową. Dzięki temu dzieci lepiej zostaną przygotowane do konkursów przedmiotowych i osiągną wyższe wyniki na sprawdzianie szóstoklasisty. Zarówno nauka języka angielskiego jak i francuskiego jest kontynuacją wcześniejszego etapu kształcenia – przedszkola.
  5. UKIERUNKOWANE NA ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH: INICJATYWNOŚĆ, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA Zajęcia muzyczno – ruchowe będą rozwijały talenty wokalne i taneczne uczniów. Uczniowie, oprócz rozwijania swoich talentów, nauczą się współpracy w grupie i odpowiedzialności. Efektem końcowym pracy będą występy publiczne, które pozytywnie wpłyną na podniesienie samooceny uczniów.Zajęcia plastyczne będą uczyły umiejętności wyrażania własnych emocji w działaniach manualnych. Uczniowie zapoznają się z lokalnymi, narodowymi i europejskimi dziełami sztuki ich twórcami, poznają podstawowe funkcje programów graficznych, Będą dokumentowali ważniejsze wydarzenia z życia szkoły – zajęcia, które zaprezentują w formie wystawy.Gry zespołowe przyczynią się do podniesienia sprawności ruchowej, rozwoju kompetencji społecznych – tolerancji, współpracy i zdrowej rywalizacji. Efektem końcowym pracy będzie udział w zawodach sportowych, co wpłynie korzystnie na ich samoocenę, nauczy jak radzić sobie z porażkami i jak odnosić sukcesy.Zajęcia teatralne będą rozwijały umiejętność ekspresji twórczej. Uczniowie nauczą się poprawnej dykcji i gry aktorskiej. Efektem końcowym będą przygotowanie autorskie przedstawienia, osadzone w realiach szkolnych. Dzieci samodzielnie przygotują do nich scenografię, rekwizyty i kostiumy.